27 Mayıs 2013 Pazartesi

Tükenmişlik Sendromu - Hürrem

 
Son dönemin en mühim konularında biri, ''Tükenmişlik  Sendromu''. Ve bu Hürrem dizinde oynayan Meryem Üzerli ile tam konuşulur oldu.
Hepimiz dönem dönem bu duyguya kapılır, Çalışmaktan yorulmaktan ve ne yapacağını bilmediğin bir duygu seni alıkoyar yaşam dengenden' den.
 
 


Ben bu duyguyu daha önce yaşamıştım, Kelimelerle anlatamayacağın kötü bir süreç, bunun adının ne olduğunu bilmeden hemen atıverip kalan yerden aynı hızla devam ettik.
Bir es vererek, soluk alarak, yaşama mola vererek bitirilecek (Benim için) önemsiz bir gerginlik diyebilirim.

Bu durumu Eşim ile konuşunda son noktayı o koydu, tüm hissettiklerimin özeti gibi oldu.
''Tükenmişlik Sendromu'' Gideceği yer, yapacağı başka iş, sıgınacı liman olan alternatifi olan  insanların yakalanacı bir hastalık dedi.

Evet Bende tam aynısını düşünüyor ve yaşıyorken duygularımın tecrübesi oldu. Çünkü ben ve çevrem yaşam boyu hep bir savaş mücadele içinde olunca, sendromları hızlı toparlanma kalkıp bir tokat atıp kendine gelme yola devam ettiğimiz için.  Boş gözlerle, anlamsız ifadeler ile baka kaldık.

Yaşam benim çevrem için tipik bir Türk mantığı ile hep savaşmaktır, Sendromlara yer yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog'da 10.Yılımız

Bir bahar günü heyecanla içimdeki yazma şevki ile, Elif Şafak kadınların yazmasına dair iki cesaretlendirdiği sözler söyledikten sonra kend...