20 Kasım 2018 Salı

HaydarAlim Okula Basladi

HaydarAlim  okullu oldu, tam 3 yas 5 aylik.

Bu ulkede istersen 2 yas da baslatabiliyorsun. Ama ben kucuk oldugu icin biz istemedik, Yasal sure 3 yas, ama her okulun onunden gecerken agladi, hep ben okula gidecem dedi.
Sorduklarinda ben gidiyorum dedi hep :)


Bagli bulundumuz bolgede bir okul karar verdik. Belediye'nin internet sitesinde  okullarin mufetisler tarafindan verilen puanlamasi ve yorumlari oluyor. Bizde uygun bir okulu sectik, forum doldurduk gonderdik.
Belediyeden tekrardan mektup geldi bu okulu hala istiyormusunuz, son karariniz mi? Sizin icin yer ayiracagiz diye , ( hersey mektup ile olunca bu islem 4 ay surdu:) )

27 Agustos'a okulu tanitmak egitimlerini anlatmak , okul muduru ile tanismak icin randevu gonderdiler. Bizdeki heyecani anlatamam o gune kadar okul icin alisverisler, gardirop yenilemeler, cantalar aldik( burda okula baslarken devlet tum ihtiyaclari karsiladigi icin hicbirseye ihityac yok) ama biz fazlasiyla hazirandik.

Ve o gun geldiiii.......

Biz okul muduru, Ogretmenleri ile tanistik, okulun egitim sistemi hakkinda bilgi aldik, oglumuzun egitimi ile isteklerimizi konustuk. Hatta sistem o kadar sahane ki gunes kremi siz gonderirmisiniz, yoksa bizim kullandigimizi surelim derken disardan oglumun aglama sesi geldi :(

Ve disari ciktigim da yuzu kandan gozukmuyor , yerler ve ustu kan ile yikanmis bir sekilde gorunce tabiki ne yaptigimi neler gectigini hatirlamiyorum,  hemen hastaneye goturduk ve yapistirdilar bildigin kafasini kirildi ve ilk gun du..

Tam iki hafta okula gondermeme  karari aldim, o kadar uzuldum, o kadar ki sacimda bolgesel dokulme oldu. Sonra bunun heryerde basimiza gelecegi aklima geldi , ve bu cocuklarda hep olacagi ve bu surede okul muduru ve ogretmeni surekli aradi biraz da bu beni rahatlatti, ve okula tekrardan basladik.

Tabi ki bundan sonraki surec pek de kolay olmadi , olayin etkisi ile korkttu ve baslamak istemedi tam 4 hafta giderken problem oldu, simdi yeni yeni alisti sukur...

Okulla ilgili hayatimizda boyle bir ani da bize kaldi...







  

12 Temmuz 2018 Perşembe

Haydar Alim ile Tatil 2017 Yaz

Fotoğrafları düzenlerken bunları gördüm ve aklıma bazılarının çocukla tatilin zor olduğunu söyleyip durdukça bende hep kolay derim. Anne olduktan sonra çocuksuz tatil sıkıcıdır, onun da eğlenmeye suya kuma ihtiyacı var, biraz zamanından biraz da rahatından vazğeçtin mi, şahne bir çocukla tatil olmuş oluyor.
 
Haydar Alimle şimdiye kadar her yaz düzenli tatil yaptık. Hatta ilk tatili 3,5 aylıktı Mersin'de Akdeniz'in ılık sularında başladı.
 
Organize oluyorum genellikle, otel seçerken çocuk dostu olması benim için extra bir öneme sahip, onun uyku ve yorulma düzenini bozmadan esneterek hepimizde mutlu ve keyifli bir tatil yapmış oluyoruz.
 
Çocuk havuzunun yanı başında şezlonga kuruluyoruz, sırasıyla bir babası bir ben derken zaman zaten hızlı bitiyor gidiyor.
 
Onun içindir ki çocuksuz tatili sevmeyiz, anca beraber kanca beraber ...
 
 
 
 


Adana.... Memleketim

 
 
Herkesin memleketi kendine özel ve güzeldir. Ama benim memleketim en sıcaktır.....
 
 


Adana'lı olmak Dünya'nın her yerinde övgüyle anlatabileceğimiz bir durum sanki sebebini Adana'lılarda çözemiştir sanırım. Adana'lı olunca bir memleketini övme hali, bir yemeklerini anlatma öv öv bitmez memeleket bizimkisi...

Dünyanın heryerinde satılan kebap Adana... Sıcagı toprağı ünlü memleketim..
Festivali de var artık ''Portakal Çiceği Festivali'' Narenciye ağaçları ile ünlü olunca bu festival tam Adana işi oldu..

Gurbet de, Nerelisin sorusu bizde gururla cevaplanacak bir sorudur Adanalıyık ..
Her tatilde hasretle gidip sonrada sıcaktan şikayet ederiz, yine de birbirimizi severiz..

Bu yıl gitmiyoruz ya buralara yazarım nasıl özlediğimi artık.

 

16 Haziran 2018 Cumartesi

Arkadas'siz Olmuyor, Gurbette Buyuyen Cocuklar

Kac yasinda olursan olur, kendi yasitini , kendi akranini istiyormus insan , bizde de bunu iyice ogrenmis olduk.

Oturdugum mahalle de ve apartman da hic Turk yok, bu sebepten yabanci insanlarla da ayak ustu muhabbetten oteye gitmiyor tabiki, oturup dedikodu yapmak ve yemek tarifi almak tabiki paha bicilemez. Ancak bu istegini sagolsun sik sik turk arkadaslar ile biraraya gelerek gideriyoruz.

Iki dil arasinda buyuyen cocuklarda gozlemledigim, daha cekingen olmalari. Farkli dil konusan cocuklarla mesefeli oynamalari, iste burada entegre sorunu ortaya cikiyor sanirim.....

HaydarAlim icin cocugnlukla yabanci arkadas ortaminda oynayinca ve yasi itibari ile cokda ayrim yapmayinca iyi gidiyor, umarim hepde iyi gider.

Ailesinden uzak akraba iliskileri yazdan yaza olan ''Gurbetci '' aile cocuklari hep bu ikilemde kaliyorlar.  Onlarin daha cok ilgiye ve korunmaya ihtiyaclari var. Iki kultur arasinda dogruyu  yanlisi ve kulturel farkliliktaki yetistirme tarzina dikkat edilmesi derken cocuklari acaba siksak mi, yoksa rahat mi biraksak ikilemleri gozlemlerime gore hic bitmiyor.

Tabiki en onemli konuda dogru kavrami nedir? Kime neye gore buda uzun uzun irdelenmesi gereken bir konu sanırım... 

Christmas Eve


Bu tarz terimleri olaylari sadece TV izlerdim. Konulari hakkindaa acikcasi cok da bilgim yoktu. Buraya geldikten sonar insan icinde bulundugu toplumun yasam bicimini meak ediyor. Sende dahil olmak istiyorsun. Chirismas da benim icin tam oyle bir durum. Seir pariltisi ve eyecani seni de icine cekiyor. Ve ben gercekten o coskuyu yasamayi seviyorum. Christmas Eve de( 25 Aralik) onlardan biri. Isa'nin dogumdan birgun once kutlanan aksam yemegi, hindi pisirilen ozel gece yada sahane sofralarin etrafinda bulusulan aie yemegi ne guzel bir gelenek aile ve sevdiklerin bir arada, amac ne olursa olsun olay cok guzel. Ve sabaha da ingilizlerin bir yillik hediye alacaklarini birgun de aldiklari hediyeleri bir agacin basinda oturup acmak, bizde kendimize kucuk bir ani biraktik.
Oglumla karnimda ki bebegimle keyifli bir gune cevirdik.
25 Aralik gecesi bu pijamalardan herkes giyip ani birakiyor. Bizin kizlar da kendilerine v oglumla birlikte giyip hediyelerini actilar. Durumu tam olarak anlamasada hediye kismi ve ablalari ile poz vermek bayaga keyif aldi.







23 Şubat 2018 Cuma

Chrismas Zamani

Iskocya'nin  en isiltili mevsimi, yer gok isil isil en guzel zamanlarindan biri, hava'nin erken kararmasi dez avantaj olsada yinede bu guzellik gorulmeye deger. 

Her yil Aralik ayinda sehrin en iyi en islek caddesi George Square 'de 










10 Ocak 2018 Çarşamba

Supriz*** Hogeldin Bebegim , Ikinci Kez Anneyim

Asagidaki yaziyi ogluma hamile oldugum gece yazmistim, ama yayinlamadim. Ve uzerinden zaman gecince  taslaklarda kayitli kaldi,zaman hizli akti gecti ve ertelemek ne sacma oldugunu bir kez daha gorduk, bense ikinci bebegime hamileyim.

Kizim Geliyor ---

Ikinci Kez Anne Olacagim, cogalacagiz kocaman olacak ailemiz. Bu karari oglumun bi yasindan beri dusunuyoruz acaba nasil hazir oluruz , nasil oglumun yasam kalitesine etkisini zarar vermeyiz, onun tam isteklerine dogru cevabi vermek gelisimini etkilememsi hep dusuncemizde idi. Sonra yurumesi beslenmesi derken tuvalet egitimi de bitince bagimsizligini kazandi, Artik yiyor, iciyor, geziyor ve kendi bagimsizligini ilan etti bizde artik tam zamani dedik ve supriz geldi. Ikinci Kez Anneyim , Saglikla guzelliklerle gelsin Kizim :)


                 






30 Haziran 2014 - Oglum Geliyor -

Dun gece yaptigim test sonucu hamile oldugumu ogrendim, Heyecanlandim.
Test ilk cizgiden sonra ikinci cizgye gecerken sanki hisetmemisim sanki beklemiyorum gibi heyecan basti, sonra bir agladim niye agladim neden agladim bilmiyorum.

Ilk haberi kardesime verdim, cunku aylardir ilk olursa bana soyleyeceksin dedi durdu. Sozumu tutdum ve ilk onunla paylastim, ve yaklasik bir saat beni esir etti telefonda taze teyze cok heyecanlandi :)

Sonra sevgilime geldi ve testi gosterdim ilk once ne nasil gercek mi nerdeyim ben ifadelerinden sonra mutluluktan cilgina dondu.

Bebegimiz bizi merhaba dedi.

Simdi sadece bel agrim ve bir koku hassasiyetimin disinda baska bir sikintim yok.
Cuma gunu 4.7.2014 Dr. Gidecegiz. Bugun aradik acil bir sikintisi yoksa bugun musaitiz dediler.
Acil birsey olursa lutfen hastaneye gitmemizi soylediler.

Yani mahlalle dr. randevulastik.

Bu haberi aldigimda 30/06/2014 gece 11:00 di, turkiyede gece 1:00 di ve 1 temmuz olmustu, annemin dogumgunu idi gece uyandirmaya kiyamadik sabah da aradaki saat farkindan dolayi kardesim sana bu sefer en guzel hediye verdik ikinci kez anneanne olacaksin demis.
Aneme ilk defa bu kadar anlamli hediye vermis oldum.

Saglikli guzel gunler nasip etsin.

HaydarAlim Okula Basladi

HaydarAlim  okullu oldu, tam 3 yas 5 aylik. Bu ulkede istersen 2 yas da baslatabiliyorsun. Ama ben kucuk oldugu icin biz istemedik, Yasal...