15 Mayıs 2013 Çarşamba

#Şiddet #Kadın

 
 
Suudi Arabistan, Dünya Ekonomi Forumu 2009 Global Cinsiyet Eşitliği Raporu’nda 134 ülke arasında 131. sırada yer alıyor. Her kadının bir erkek (baba, ağabey, koca) tarafından “koruma” altında olduğu ülkede, kadına yönelik şiddet nadiren polis kayıtlarına giriyor. Kral Halit Vakfı için reklam ajansı Memac Ogilvy tarafından hazırlanan ilan, konuyu gündeme getiriyor. Suudi Arabistan’da türünün ilklerinden olduğu belirtilen ilanın başlığında, “Bazı şeyler örtülemez. Kadına yönelik şiddete karşı birlikte mücadele ediyoruz” deniyor.
 
 
 


Bu Görseli ve Açıklamayı,  Hürriyet Gazetesi Reklam Alemi yazarı Gürül Öğüt'den aldım.
Fotoğrafı görünce günümüzde ne kadar güzel türkiye için aile şiddetini anlatan bir kare daha düşündüm.
İstediği kadar eğitim seviyesi yükselsin, insanlığın önüne geçilemeyen ve artan şiddet olayına, nasıl çözüm sağlanır bilemiyorum.
Dünyanın her yerinde şiddete devletçe çözümler bulunmuş, yaptırımları olmuş.
Ama ülkemizde hiçbir yaptırım, hiçbir eğitim, seminer konferans bunun önüne geçememekte, hatta daha artmakta gibi geliyor.

Bu yüzden kadınlar okumalıyız, çalışmalıyız dayanışmalıyız....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog'da 10.Yılımız

Bir bahar günü heyecanla içimdeki yazma şevki ile, Elif Şafak kadınların yazmasına dair iki cesaretlendirdiği sözler söyledikten sonra kend...