3 Haziran 2012 Pazar


Kahramanmaraş - Göksun - Küçükçamurlu - Büyükkutulu
Buradan bakınca vadiye mis gibi oksijeni içine çekip hiç bitmeden doldurup soluk almadan durasın geliyor. Mis kokuların temiz havanın ve doğanın inanılmaz sesi.



Tıp desem zaman dursa sanki daha iyi olacakmış gibi...
Sessizliğin sesi bu, derinlerdeki yaşamlar hayatlar doğa.


Yollardan sonra varılan sıcacık doğa ile iç içe varılmış evler, ve çukurovada görmediğim çatılı evler.



Sümbül mis kokukulu sümbüller. Nasıl kokuyor doğada taze sümbüller. ne anlatabilirim, nede söylebilirim.


Bu da nesli tükenmekte olan sarı sümbüller.



Laleler dağlara yakışmış, sevdaya süslenmiş. Kırmızı laleler.



Dağlarda yetişen kışın kardan sonra çıkan soyulup yiyelen adı IŞKIN olan bir tür yiyecek. Bende ilk defa yedim ama doyamadım. Yedikçe yiyesin gelen hş bir bitki.


Maraş tekir yaylası yolu üzerinde sıralı lokantalar bulunkata, ancak fiyatları rakıma göre yükselmiş olsa gerek. lezzet süper, hizmet kötü manzara şahane keyifler gıcırdı.


Sırtımı yasladım koca çınara...




Mayıs'da kar görmüş bir Adana'lı. mayıs ayında tepede kar görünce koşa koşa ona çıktım vardım. Elledim, kokladım. Kar görmek biz çukurova halkı için mucizevi birşey, gökten yağan beyaz taneler masal dünyasında hissettiriyor.


Benim daha önce görmediğim harika kiprikleri olan bir böcek.Çok güzelmi yakışıklımı bilemedim.






Seyehatler insanlara yeni bilgiler katar, bizim birlikte seyehat etmek payaşımı artırır. Dahaönce görmediğim bir çok otları böcekleri gördüm tanıdım. Doğayı mis gibi içime çektim, kokladım evreni.Ve en olumlul mesajlarımı gönderdim.Dedim bunları isityorum.

Sabah uyandıgım bedenim güçlü ve kuvvetliydi. Tek duydugum ses su ve doğanın sessizliğinin sesisyidi. Araba sesinin olmaması kulağıma hoş gelen en güzel seslerin bir arada oluşu sus kuş agaç yaprak sesleri birbirine girmişti.

Suyun berraklıgından, doğanın kirlenmemesinden bir sürü güzel şeylerde var tabiki. Doğada gizli kalmış saklanmış bir sığınak burası bizimde evimiz, benim yeni yurdum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog'da 10.Yılımız

Bir bahar günü heyecanla içimdeki yazma şevki ile, Elif Şafak kadınların yazmasına dair iki cesaretlendirdiği sözler söyledikten sonra kend...