4 Haziran 2012 Pazartesi

Evlendikten Sonra Nüfüs Cüzdanı

Evlendikten sonra nufüs kadının nufüs cüzdanındaki köklü değişime sinir olmaktayım. Çünkü sadece evleniyorum. Kütüğümün sıra numaralarımın cilt numaralarımın değişmesi çok ilginç. Diğer ülkelerde bu nasıl bilmiyorum, ancak araştıracam merak ettim. Ancak takdir edersinizki insan sadece sevdiği adama evet diyor. Ve herşey kadın için değişime ugruyor. Soyismi kimliği vs. aslında kadın sadece evli yazmalı diğer teferruatlar olmamalı.

Ben kendi soyismime onun soyismini ekleyerek kayıt yaptırdım. Nikah işlemleri sırasında dilekçe verdim, ancak sabah 9:30 oldugu için memeurun gözünden kaçmış, bir gün sonra bankacı arkadaşımdan hesabıma bakmsını rica ettiğimde soyismimin değişitiği söyledi, nufusa hemen gidip yeni kimliği talep ettiğimde konuyu anlattım ve tekrardan dilekçe doldurup kaydımı aldılar.
Ben artık Gülden GÜL KÜPELİ'yim. :))

Biz üç kız kardeş oldugumuz için soyisimlerimiz kalacak,yıllar öncesinden birbirimizle böyle sözleştik. Şimdi ablamda bende soyismimiz kaldı. Kızkardeşimde sıra. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog'da 10.Yılımız

Bir bahar günü heyecanla içimdeki yazma şevki ile, Elif Şafak kadınların yazmasına dair iki cesaretlendirdiği sözler söyledikten sonra kend...