9 Eylül 2012 Pazar

Düğün ve Kına Hazırlıkları ''Gelinim Ben''

Bir Gelin'nin en önemli detayı Düğünü'me bir kaç gün kala geldi. Be sihirli kutu'da.



Çok heyecanlandım, itiraf ediyorum iki kere giydim...


Sonra arkasında davetiyelerim geldi, yazı şekli ile canımı sıktı çünkü sipariş ettiğim yazı stili ile gelen arasında fark vardı, bu da bu özel günlerde arkadaş işi yapmamayı öğretti.

İlk önce üzüldüm, hüzünlendim sonrada anlamsız olduğunu düşündüm ve sevdim onları.

Sabaha kadar tek tek katladım, düzledim ve yazdım.

Kına çerezlerim, adettendir kınaya gelenlere çerez dağıtılır. Bende süslü püslü sepetlerle  dağıttırdım.

Şampanya bardaklarımızı ben yaptım, aldığım iki kadeh bardagın üzerine gelin damat figürleri yapıştırdım ve maliyeti çok ucuza geldi. 2 dk. şampanya için harika bir fikir oldu.


Bu bardaklarıda ben yaptım, kınada ugur getirsin diye masamıza koydular.


Nar bereket getirsin istedim, Nazar boncuğuda korusun dedim. Onuda yanımıza aldık.

Kurdelada ilginç tasarımım oldu, üzerinde gelin damat figürleri, ismimizn başharflari,nazar değmesin diye nazar boncugu ve ugur getrisin diyede ugur böceği hepsini ben yaptım.
Maliyet olarak çok ucuza geldi. Herkesede tavsiye ederim. Hemde emek vermek inanılmaz bir keyif katıyor.
''Hayat ayrıntıda gizlidir''

Kınamız için alınan el süsleri ve tepsisi.

Kınalarımız....




Duvak örtüm ve eldivenlerim.

Bekar arkadaşlarıma taçlarda unutulmadı...

Kapılarıda süsledik buda malzemeleri


Eğlence tam gaz hazırldık....




Mendiller dağıttık..


Ağzımız tatlı olsun diye kına günü ellere kına yakıldıktan sonra, gelin ve damat kafasında bir tepsi içinde bu şekerler kırılır ve agızlarına verilir. Ağızları tatlı olsun diye sonra herkese dağıtılır.

Maskede aldım niye aldım bilemeden aldım, bir kare fotoraf çekildik sadece :)

Damat gömleği düğüne birgün kala evde ütü yapıldı, Kayınbabası ile yanyana asıldı :)




Bizim Düğünlerimizde Misafirler önemlidir, kıymetlidir. Onlar için en özel yemekler yapılır. Yaparken komşular sevdiklerin yardım eder. Bu kadınlar birgün boyunca bana kazanlarla yemekler yaptılar ellerine sağlık. Misafirlerimi iyi ağırldılar. Yazgül teyze, Nevruz Teyze ve Kızı ve Fadime Abla iyiki varlar.
Ellerine sağlık....

2 yorum:

  1. Herşey çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık.
    Kendi emeğinin olması gerçekten büyük keyif veriyor insana çok haklısın.
    Hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, evet emek verince daha bir güzel oluyor. Darısı tüm isteyenlere Sevgilerimle....

      Sil

Blog'da 10.Yılımız

Bir bahar günü heyecanla içimdeki yazma şevki ile, Elif Şafak kadınların yazmasına dair iki cesaretlendirdiği sözler söyledikten sonra kend...