2 Aralık 2011 Cuma

''BABAM''


Ben babasını geç bulmuş, hep yitirilecek aşık gibi üstüne titremiş bir karakızım. Babamın karakızıyım. 7 yaşındaydım onunla tanıştığımda, Babam benim için bir kaç fotoraf ve tleefonda ''Kızım'' dediğinde içim titreten özlem duyduğum gurbet adıydı. Uçaklar gökyüzünden süzüldüğünde bizde damlara balkonlara çıkar ''Uçak Babamı Getir'' diye bağırırdık ablamla, sonra taki gözlerden kaybolup tek nokta kalana kadar beklerdik, sonra annemin gözleri nemli çağırır bizi, hadi inin kuzularım gelin yanıma derdi.
Beklerdik her hafta açsın telefon diye. Arasıra gider telefondaki o dıııııııııııııııııııddd sesini dinlerdik. Annem ellemeyin bozulursa baban ararsa konuşamazsınız derdi, asla oyuncağımız telefon olamadı bu yüzden.
Hasrettik Babama sonra birgün çıkageldi, koca biz valiz bana küçük bir ayı yıllarca arkadaşım olan küçük bir ayı, sonra evimiz dolup taşmaya başladı, yabancı bir adamdı bu ilk başlarda ne demekti bu duygu ben bile anlamadan sevgisiyle sarıp sarmaladı geçti gitti zaman hızla aktı..

Sonra bu kaybetme duygusu var ya, tekrardan tam canevimden sardı tüm bedenimi, Daha 49 yaşındaydı benim ona çok ihityacım vardı. O kaybetme duygusu varya şimdi çekip gidecek uçakların bile bana bir daha getiremiyeceğini bildiğim yollara götürmemesi için yalvardım sabahlara kadar. Onun bana, benim ona çookk ihityacımız var. Daha çook torunlar görecek, daha bize çok kızacak, akıllar verecek, yataklarımızı ısıtacak. O sebebten sarıldı yaşama var gücüyle. Sonra yaşam mücadelesi onun hayata tutunuşu azmi ısrarcı inatçı adamdı, yanımızda sımsıkı sıkı sıkıya kaldı ve bir kezdaha hayata üçkızıyla bizlerle....

Asıl sözümde Babasına Peder diyenler, başka kişiymiş bahsedenler Baba yoklukları ile hiç sınanmayanlardır onlar. Onun pişmanlıkları uzun süreceklerdir. Ben bu yüzden hep ''BABAM'' demişimdir. Öyle çağırmışımdır, Benimdir o diye canımdır o, varlıkları yaşamıma güç katmıştır.Katacaktır... Ömürleri çoooooookkkk uzun olsun, hep benle olsunlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog'da 10.Yılımız

Bir bahar günü heyecanla içimdeki yazma şevki ile, Elif Şafak kadınların yazmasına dair iki cesaretlendirdiği sözler söyledikten sonra kend...